Aston Martin krijgt natuurlijk ook te maken met steeds strenger worden emissie-eisen. Daarom werkt het Britse sportwagenmerk aan een eigen zescilinder lijnmotor om op termijn de V8 van Mercedes-AMG te vervangen.


Volgens Autocar krijgt de krachtbron mogelijk ondersteuning van een hybridesysteem. De eerste toepassing van de zes-in-lijn zou in de DBX zijn, de allereerste SUV van Aston Martin. Het model komt pas in 2020 op de markt.

Motordeal met AMG

Aston Martin werkt sinds 2013 op technisch gebied samen met Mercedes-AMG. De DB11 V8 en de nieuwe Vantage worden aangedreven door de 4,0 liter twinturbo V8 die ook in diverse AMG-modellen zit.

Twinturbo V12

De motordeal met Mercedes-AMG is echter tijdelijk. Aston Martin werkt dus aan een eigen zescilinder. Het blok wordt mogelijk gebaseerd op de 5,2 liter twinturbo V12 uit de DBS Superleggera en DB11 AMR.

Abonneer je gratis op Autovisie YouTube

Mis geen enkele video van de makers van Autovisie!

Join!