Aston Martin tekent Volante Vision-vliegmachientje
Deze Volante Vision Concept is ontwikkeld door Aston Martin, Rolls-Royce (de vliegtuigmotorenbouwer) en Cranfield University. Die laatste kennen we van die zwalkende autonome Ford Mustang op Goodwood. Ai, als dat maar goed gaat…
Grapje natuurlijk! En bovendien is deze driepersoonsvliegmachine in de tijd nog een flink eind van ons verwijderd. De Volante Vision Concept wordt door Aston Martin een ‘near future study’ genoemd, die laat zien hoe een mogelijk autonoom vliegtuigje met hybride-aandrijving eruit zou kunnen zien. De mannen en vrouwen uit Gaydon hebben het uiterlijk getekend.
Delighted
Erg veel informatie geeft Aston Martin niet over het project. In het persbericht valt vooral te lezen dat een afdelingshoofd van de Cranfield University “delighted” is en dat de directeur van Rolls-Royce Electrical ook “delighted” is. De topman van Cranfield Aerospace Solutions gaat een stapje verder. Die is “excited”.
Onderzeeër
Aston Martin-baas Andy Palmer komt ook aan het woord, maar niet over de wonderlijke designprojecten waaraan zijn bedrijf in de laatste jaren is begonnen. Zo was er al een boot (foei, een jacht), een appartementencomplex in Miami (de Aston Martin Residences) en de heel erg James Bond-achtige Neptune-onderzeeër.
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste