Eindelijk! Aston Martin maakt weer winst
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2FAston-Martin-DB11_Embargo-010316-1400CET_18-e1456845143220.jpg)
De nieuwe DB11 moest Aston Martin gaan redden. En dat is precies wat de 608 pk sterke grand tourer aan het doen is. Want Aston Martin heeft in het afgelopen kwartaal voor de eerste keer in lange tijd weer zwarte cijfers geschreven.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F03%2Faston_martin_db11_10-e1459435177633.jpg)
In de eerste drie maanden van vorig jaar bleef er onder de streep nog een verlies van 29,7 miljoen pond over (34 miljoen euro), maar nu staat er trots een winstje van 5,9 miljoen pond (6,8 miljoen euro) op een omzet van 188 miljoen pond (216 miljoen euro).
“Verder groei moet komen van de DB11 Volante en de nieuwe Vantage”
Dat Aston Martin weer richting winstgevendheid gaat, is te danken aan flinke kostenbesparingen en de enorme vraag naar de DB11. In het eerste kwartaal leverde Aston Martin 1203 auto’s af, wat 75 procent (!) meer is dan in dezelfde periode in 2016.
LEEST OOK: LAATSTE STUIPTREKKING – ASTON MARTIN VANTAGE GREAT BRITAIN EDITION
Het merk denkt dat zijn verkopen over het hele jaar met 30 procent zullen groeien van 3687 auto’s in 2016 naar bijna 4800. Verdere groei moet komen van de DB11 Volante, de nieuwe generatie Vantage en later de crossover DBX (die in 2020 in productie gaat).
Aston Martin hangt de hooligan uit met 76 miljoen aan auto’s
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Honda ZR-V
-
Column: ‘Elektrische auto’s zijn de oplossing niet’
-
15- en 14-jarige vluchten in gestolen Toyota voor politie
-
’s Werelds goedkoopste auto van Tata als Nederlandse occasion
-
Waarom de GT3 R Rennsport de ultieme Porsche 911 is, maar je ‘m niet wil
-
Dit kost de Volkswagen ID.7 in Nederland
-
Deze bekeuringen moet je niet betalen!
-
Mistig? Dit is wanneer je mistlampen mag gebruiken
-
Bijna 40 procent van de Nederlanders vult ruitenvloeistof eigen auto niet bij
-
De BMW X2 moet gewoon lekker normaal doen
-
Waarom de elektrische auto van Huawei Tesla van zijn troon kan stoten
-
Autorijden is duur: maar carpoolen voor veel Nederlanders geen optie