Aston Martin DB11 AMR vervangt ‘oude’ DB11 V12
Aston Martin vervangt de DB11 V12 al na minder dan anderhalf jaar. Zijn vervanger luister naar de naam DB11 AMR en haalt 639 pk uit zijn 5,2 liter twinturbo V12, wat 31 pk meer is dan eerst.
AMR staat voor Aston Martin Racing en is sinds vorig jaar de aanduiding die voor sportievere en krachtigere versies van Aston Martin-modellen wordt gebruikt. Al vervangt de DB11 AMR dus de ‘reguliere’ DB11. Hij is 31 pk krachtiger, heeft hetzelfde koppel (700 Nm) en doet de sprint naar 60 mph (96 km/h) in 3,7 seconden (was 3,9 seconden). De topsnelheid van de AMR is 334 km/h.
Nog betere sound
Bij motorische wijzigingen alleen is het niet gebleven. Volgens Aston Martin heeft de DB11 AMR dankzij onderstelaanpassingen een scherper weggedrag en klinkt hij ook (nog) beter dan de ‘oude’ DB11. Daarbij zijn ook het uiterlijk en innerlijk van de Britse GT aangepast. Beide zijn vooral donkerder geworden door toepassing van meer koolstofvezel en zwarte accenten.
Signature Edition
Als introductiemodel heeft Aston Martin de DB11 AMR Signature Edition onthuld. Die is uitgevoerd in Stirling Green en te herkennen aan zijn geelgroene striping. Er komen niet meer dan honderd Signature Editions op de markt. Naast de DB11 AMR blijft ook de DB11 V8 leverbaar, die een 510 pk sterke achtcilinder van Mercedes-AMG heeft.
Lees ook:
Ook interessant
-
Drama! BMW E36 met V8 slaat over de kop bij verlaten autoshow
-
Renault en Stellantis ontkennen fusieplannen en samenwerking met BMW
-
Waarom er toch een BMW M5 E60 met handbak kwam | Sjoerds Weetjes 420
-
Renault Emblème probeert iets dat heel saai is spannender te maken
-
Doel bereikt! Nu zijn alle Peugeot-modellen elektrisch, behalve één
-
Dit is waarom er 27.000 Tesla Cybertrucks worden teruggeroepen
-
Volgens CEO is V8 voor AMG-rijders niet belangrijk
-
Belastingvoordeel elektrische auto verdwijnt: straks goedkoper om weer op benzine of diesel te rijden?
-
Kijk alleen met zonnebril naar het interieur van de Mansory G-Klasse
-
Ook voor deze nieuwe snelweg in Nederland moet straks tol betaald worden
-
Lotus te zwaar? Caterham komt met oplossing in EV-tijdperk
-
Italië roept Stellantis op het matje, omdat jullie deze auto niet kopen