Alfa Romeo Giulia vanaf 39.450 euro
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2FAlfa-Romeo-Giulia-9-Autovisie.nl_.jpg)
We hadden alle specificaties al van de Alfa Romeo Giulia, maar nu hebben we ook de prijzen. Alfa’s nieuwe zakensedan is er vanaf nét geen 40.000 euro, maar daar krijg je wel meteen 200 pk voor terug.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2FAlfa-Romeo-Giulia-7-Autovisie.nl_.jpg)
De voordeligste Alfa Romeo Giulia is niet de 2,2 liter dieselversie met 136 pk, zoals je misschien zou denken. Nee, de vanafprijs van 39.450 euro geldt voor de Giulia met een 200 pk sterke 2,0 liter turbomotor en achttraps automaat. Het is de enige benzineversie naast de 107.950 euro kostende Giulia Quadrifoglio met 510 pk.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2FAlfa-Romeo-Giulia-11-Autovisie.nl_.jpg)
Dieselen
Heel hoge verwachtingen hebben we niet van de instap-diesel als we heel eerlijk zijn. De Giulia met 2,2 liter JTDm dieselmotor met 136 pk staat voor 39.950 euro in de prijslijst. Voor 500 euro meer krijg je de 14 pk sterkere variant, die overigens dezelfde uitstoot heeft. Vervolgens is er een gat van 2.500 euro tot de volgende versie, maar dan heb je ook meteen de topdiesel te pakken. De 180 pk 2,2 JTDm ECO diesel kost in combinatie met een achttraps automaat namelijk 42.950 euro. Dit is op papier de meest aantrekkelijke versie, omdat hij door een uitstoot van 99 gram CO2 per kilometer een fors lager BPM-bedrag krijgt dan de andere versies. Het scheelt net geen 1.000 euro met de handgeschakelde 136 pk variant en net geen 2.000 euro met de andere diesels met de achttraps automaat.
LEES OOK: ALLE SPECIFICATIES VAN DE ALFA ROMEO GIULIA
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2FAlfa-Romeo-Giulia-10-Autovisie.nl_.jpg)
Business
Alfa Romeo komt bij de verkoopstart ook meteen met Business-uitvoeringen van de Giulia. Deze versies hebben standaard 16 inch lichtmetalen wielen, parkeersensoren en een navigatiesysteem. Ook komt er een First Edition die extra luxe is en onder meer grotere lichtmetalen wielen heeft en Bi-Xenon koplampen. Verder zijn zaken als dodehoekdetectie, parkeersensoren vóór, een achteruitrijcamera en een groter scherm voor het navigatiesystseem leverbaar.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F05%2FAlfa-Romeo-Giulia-1-Autovisie.nl_.jpg)
Quadrifoglio
De Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio met zijn 510 pk sterke 2,9 liter V6 turbomotor krijgt – zoals je mag verwachten – ongeveer alle zaken standaard. Zo krijgt hij sportstoelen die bekleed zijn met leder en alcantara, carbon interieurdelen, een sportstuur, Xenon koplampen en dodehoekdetectie.
Alle prijzen
Benzine:
- Alfa Romeo Giulia 2.0 T 200 pk – achttraps automaat – € 39.450,-
- Alfa Romeo Giulia 2.0 T 200 pk Super – achttraps automaat – € 40.950,
- Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 510 pk – handgeschakelde zesbak – € 107.950,-
Diesel:
- 2.2 JTDm 136 pk ECO Business – handgeschakelde zesbak – € 39.950,-
- 2.2 JTDm 136 pk ECO Business Super – handgeschakelde zesbak – € 41.450,-
- 2.2 JTDm 150 pk – handgeschakelde zesbak – € 40.450,-
- 2.2 JTDm 150 pk Super – handgeschakelde zesbak – € 41.950,-
- 2.2 JTDm 150 pk ECO Business – handgeschakelde zesbak – € 40.450,-
- 2.2 JTDm 150 pk ECO Business Super – handgeschakelde zesbak – € 40.450,-
- 2.2 JTDm 150 pk – achttraps automaat – € 42.650,
- 2.2 JTDm 150 pk Super – achttraps automaat – € 44.150,-
- 2.2 JTDm 180 pk – handgeschakelde zesbak – € 43.750,-
- 2.2 JTDm 180 pk – achttraps automaat – € 45.950,-
- 2.2 JTDm 180 pk ECO Business – achttraps automaat – € 42.950,-
- 2.2 JTDm 180 pk ECO Business Super – achttraps automaat – € 44.450,-
Lees ook:
Ook interessant
-
Meer dan 50% van de Nederlanders overweegt geen Chinese elektrische auto
-
Deze goedkope elektrische sportwagen koop je voor het geld van een Golf
-
Mercedes-AMG verliest langzaam zijn cilinders: de nieuwe GLC Coupé 43 en 63
-
Dit is de duurste elektrische occasion van Nederland
-
De toekomstige Nissan Micra als hot hatch!
-
Is de 911 S/T de duurste, puurste en lichtste Porsche?
-
Je raadt nooit de motor van deze caravan/camper-Volkswagen T1
-
Vaak krassen op je auto? Deze optie voorkomt ze, aldus Elon Musk
-
‘Goedkope’ Chinese concurrent Mercedes G-klasse kan varen!
-
De allereerste hybride is zuinig en koop je voor minder dan een elektrische fiets
-
Kabinet trekt 125 miljoen uit voor waterstof, dit zijn de plannen
-
Review SsangYong Torres – Te bestellen als je ‘m echt wil hebben