Aftellen voor nieuwe Toyota Auris
De onthulling van de nieuwe Toyota Auris is nog maar iets meer dan een week weg. Hoog tijd dus voor de nodige teasers. Toyota trapt af met het silhouet van de nieuwe vijfdeurs hatchback.
Silhouet
Heel veel is er niet te zien op de eerste foto van de nieuwe Auris, maar tegelijkertijd zien we genoeg om te kunnen concluderen dat het een heel andere auto wordt. Het dak is namelijk contrasterend zwart gespoten van de auto, iets dat we al eerder zagen op de Toyota C-HR, Yaris en Aygo. Nu is dus ook de Auris aan de beurt. Daar blijft het overigens niet bij, want de daklijn is totaal anders dan die van het huidige model, die je hieronder ziet.
Diesel exit
Als de Auris dit najaar op de markt komt, hoef je niet te rekenen op een dieselversie van de auto. Toyota gaat hem enkel leveren met benzinemotoren. Uiteraard komt er ook weer een hybridevariant. Die laatste krijgt een nieuwe 2,0 liter benzinemotor, die de 1,8 liter vervangt. Reken op iets meer vermogen, maar vooral een nog efficiëntere aandrijflijn.
Stationwagon
Net als de huidige Toyota Auris zal ook de nieuwe leverbaar zijn als hatchback en als Touring Sports, de stationwagon. Op 6 maart zal echter alleen het doek getrokken worden van de hatchback. Volgende week meer…
Lees ook:
Ook interessant
-
De nieuwe Porsche Cayenne-MPV van Mark Zuckerberg is bizar
-
Prijs Hyundai Inster – Zo verhoudt-ie zich tot de Citroën ë-C3
-
Importheffingen voor Chinese EV’s definitief! Duitsland vreest conflict
-
McLaren W1 is krankzinnige supercar met een opmerkelijke spoiler
-
Heiligschennis of niet? Deze RX-7 heeft wel héél bijzondere motor
-
Drama! BMW E36 met V8 slaat over de kop bij verlaten autoshow
-
Renault en Stellantis ontkennen fusieplannen en samenwerking met BMW
-
Waarom er toch een BMW M5 E60 met handbak kwam | Sjoerds Weetjes 420
-
Renault Emblème probeert iets dat heel saai is spannender te maken
-
Doel bereikt! Nu zijn alle Peugeot-modellen elektrisch, behalve één
-
Dit is waarom er 27.000 Tesla Cybertrucks worden teruggeroepen
-
Volgens CEO is V8 voor AMG-rijders niet belangrijk