5 vragen aan Dan Maas, Revology Mustang
Dan Maas is een van de teamleden van Revology Cars, een bedrijf dat over enige tijd start met de productie van een gemoderniseerde eerste generatie Ford Mustang.
Dan Maas, dat klinkt als een Nederlandse achternaam?
“Dat klopt! Mijn grootouders komen uit Nederland, vandaar mijn achternaam. Mijn vader vertrok naar de Verenigde Staten en daar ben ik geboren. Maar ondanks m’n Nederlandse roots spreek ik geen Nederlands.”
Hoe ben je in het autovak gerold?
“Auto’s spelen in mijn hele leven al een grote rol. Naast dragracen ben ik mezelf vooral gaan richten op het technische en restauratievlak van klassiekers. Zo ben ik de afgelopen veertien jaar werkzaam geweest bij Motion Products Inc., dat wereldwijd verschillende Ferrari’s, Alfa Romeo’s en Maserati’s restaureert. En met succes, want auto’s waaraan ik heb gewerkt vielen in de prijzen op Pebble Beach, Cavallino en andere Ferrari-meetings. Vorig jaar ben ik gevraagd om voor Revology Cars te gaan werken om zo een moderne klassieke Ford Mustang te ontwikkelen. Die uitdaging ben ik aangegaan.”
Wat is precies je functie bij Revology?
“Ik ben technical director en dus verantwoordelijk voor het verfijnen van de techniek en het daadwerkelijk produceren van de Mustangs. We hebben een leuk team. Ook Tom Scarpello is van de partij. Hij heeft van 1998 tot 2004 gewerkt voor Fords Special Vehicle Team en daar heeft hij verschillende high performance Mustangs gecreëerd.”
Wanneer worden de eerste auto’s uitgeleverd?
“Dat duurt nog even.Vorig jaar hebben we twee prototypes gebouwd en daarin verschillende componenten getest. Daaruit is een geschikte samenstelling gerold. Dit jaar bouwen we twee productieprototypes waarmee we de weg op kunnen. In de tussentijd maken we de fabriek gereed om er auto’s te kunnen bouwen.De orders noteren we nu al wel, maar het daadwerkelijk produceren van die auto’s duurt nog tot begin volgend jaar. In de lente van 2016 worden de eerste exemplaren uitgeleverd.”
Hoe lang duurt het om een exemplaar te bouwen?
“Dat varieert van de specificaties van de auto’s, maar we gaan uit van een gemiddelde bouwtijd van twaalf weken. We leveren twee carrosserievarianten: een fastback en een convertible. Als de productie eenmaal loopt, kunnen we er vier per maand bouwen. De reacties op de auto zijn in ieder geval meer dan goed.”
Lees ook:
Ook interessant
-
Importheffingen Chinese EV’s: ‘Als de dood voor vergelding’
-
Vlogger na McLaren-crash tegen gewonde vriend: ‘film mij’
-
Duurtest Mazda MX-30 R-EV: conclusie na ruim 10.000 kilometer
-
Verkoopcijfers BMW XM stellen wederom teleur
-
De nieuwe Porsche Cayenne-MPV van Mark Zuckerberg is bizar
-
Prijs Hyundai Inster – Zo verhoudt-ie zich tot de Citroën ë-C3
-
Importheffingen voor Chinese EV’s definitief! Duitsland vreest conflict
-
McLaren W1 is krankzinnige supercar met een opmerkelijke spoiler
-
Heiligschennis of niet? Deze RX-7 heeft wel héél bijzondere motor
-
Drama! BMW E36 met V8 slaat over de kop bij verlaten autoshow
-
Stellantis ontkent fusieplannen en samenwerking met Renault
-
Waarom er toch een BMW M5 E60 met handbak kwam | Sjoerds Weetjes 420