Nadat Nissan de 'standaarduitvoering' van de GT-R een tussentijdse opfrisser gaf, was het wachten op een opgefriste versie van het topmodel Nismo. De belangrijkste verbetering? De motorkap belooft sterker en stijver te zijn, zodat de klep op hoge snelheid de aerodynamica niet langer verstoord.

Nissan GTR Nismo 102Nissan GTR Nismo 102


Aerodynamica

De motorkap van de GT-R Nismo wilde volgens Nissan op (extreem) hoge snelheid vervormen en bewegen, wat niet ten goede kwam aan de luchtstroom over de sportcoupé. De Japanners claimen nu het probleem te hebben opgelost. De aanpassing maakt deel uit van een serie aanpassingen die de aerodynamica van de GT-R ten goede moet komen. In navolging van de gerestylede GT-R krijgt ook de Nismo-variant een aangepaste styling met onder andere een grotere grille en andere bumper. Het exemplaar op de Nismo is echter specifiek voor het topmodel, wat ook geldt voor de koolstofvezel frontsplitser. De aangescherpte koets van de GT-R Nismo zorgt voor meer downforce, niet alleen ten opzichte van zijn voorganger, meer dan welke Nissan dan ook.

Nissan GTR Nismo Autovisie.nlNissan GTR Nismo Autovisie.nl


Onveranderd

De vernieuwde GT-R kent een opnieuw afgestelde wielophanging. Op motorisch gebied blijft alles bij het oude. De 3.8 V6 turbo-benzinemotor produceert nog altijd 600 pk.

Herfst

Nissan start komende herfst de levering van de in rood, wit, zilver en zwart verkrijgbare sportcoupé.