Audi combineert elektrische step met skateboard: Audi e-tron Scooter
Audi speelt in op de huidige trend van elektrische stepjes. En niet zomaar, want het merk doet nog hipper en combineert een e-scooter met een skateboard. Het resultaat: de Audi e-tron Scooter.
Het is tegenwoordig helemaal hip om jezelf voort te bewegen op een elektrische step. En dat terwijl veel van de tweewielers niet eens officieel de weg op mogen in Nederland. Dat weerhoudt Audi er niet van om ook op de groeiende markt te springen met een eigen product. Alleen doet Audi nog iets hipper dan de rest. De Duitsers leek het een goed plan om de e-scooter te combineren met een skateboard. De Audi e-tron Scooter heeft daarom ook niet twee, maar vier wielen.
e-tron
Audi heeft een iets andere kijk op elektrische scooters dan de rest van de wereld. Niet alleen hebben ze hun e-tron Scooter vier wielen gegeven, hij heeft ook een handgreep in plaats van een stuur. Sturen doe je namelijk, net als op een skateboard, door het verplaatsen van je gewicht. De handgreep levert alleen stabiliteit voor de bestuurder en heeft een draaibaar handvat voor acceleratie en remmen. Er is een extra rem bij de voet geplaatst voor extra veiligheid. Geen overbodige luxe aangezien de vierwieler een maximale snelheid van 20 kilometer per uur kan aantikken.
Op de handgreep is ook informatie als de batterijstatus af te lezen. Via een bluetoothverbinding en een app op de smartphone is verdere informatie zoals rijgedrag van de bestuurder af te lezen. Audi claimt dat hun scooter legaal is voor gebruik op de openbare weg omdat hij van alle vereiste verlichting is voorzien. Tegen de tijd dat hij in Nederland gelanceerd wordt, zal de RDW zich er nog eens over moeten buigen om te bepalen of de Audi inderdaad kan rekenen op een typegoedkeuring waarmee hij de weg op mag.
20 kilometer
De Audi e-tron Scooter komt pas ergens eind 2020 op de markt. Hij moet dan ongeveer €2.000 gaan kosten. Daarvoor krijg je dan een bereik van ongeveer 20 kilometer op een volle lading. Meezeulen in het openbaar vervoer moet makkelijk zijn omdat de scooter als een soort trolley gebruikt kan worden. Met een gewicht van 12 kilo scheelt dat een hoop rugklachten.
Lees ook:
Ook interessant
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024
-
Deze update maakt de originele Mazda MX-5 drie seconden sneller!
-
Waarom Half-Life 2-fans zullen smullen van de nieuwe DS N°8