Nederlandse overheid biedt Lancia Beta Montecarlo aan
Jaarlijks neemt de overheid om tal van redenen auto’s in beslag. Deze worden vervolgens verkocht door het Ministerie van Financiën. Hoewel veel auto’s niet echt de moeite waard zijn, duiken er soms pareltjes op in de showroom van Domeinen Roerende Zaken.
Ditmaal staat er een unieke Lancia Beta Montecarlo te koop. Via de site van de overheid kan je bieden op de auto’s. Bied je het hoogste bedrag dan kan je de auto ophalen. Dit bedrag is niet wat je uiteindelijk betaalt. Bovenop je bieding komt nog 15 procent ‘opgeld’.
De Lancia Beta Montecarlo
De Lancia Beta Montecarlo bij de overheid komt uit 1977 en heeft slechts 32.474 kilometer gereden volgens de teller. De mini-Ferrari heeft het ontwerp van een echte sportwagen, dit hebben we te danken aan ontwerper Paolo Martin, tekenaar bij Pininfarina. Naast dit supermodel tekende hij ook de legendarische Ferrari Modulo, de fraaie Fiat 130 Coupé en de opmerkelijke Rolls-Royce Camargue.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F08%2Fimage-16.jpg)
De Lancia Beta Montecarlo biedt ook leuke rijeigenschappen. Hoewel de 2,0-liter viercilinder met 120 pk niet echt zorgt voor spannende prestaties (0 naar 100 kilometer per uur in 9,3 seconden en een topsnelheid van 190 kilometer per uur), zorgt de achterwielaandrijving in combinatie met de middenmotor voor een leuke rijbeleving.
Op pad met de Italiaanse klassieker
Autovisie-hoofdredacteur Jaco Bijlsma nam de Lancia Beta Montecarlo voor de rubriek ‘Droomoccasion’ mee. Bekijk wat hij van de Italiaanse volbloed vindt in deze video:
Het exemplaar bij de overheid is een stuk minder strak dan de Italiaan uit de video. Bij de advertentie wordt vermeldt: “De plaatdelen van de carrosserie vertonen corrosie. Enkele plaatdelen zijn behoorlijk door de corrosie aangetast. In een eerder stadium is het voertuig al deels gereconditioneerd en overgespoten, plaatselijk is de inwerking door corrosie weer zichtbaar. Het dakpaneel verkeert in matige staat.” Een opknapbeurt is dus nodig, al ziet het interieur van de Lancia Beta Montecarlo er nog goed uit. Wie zorgt ervoor dat deze klassieker niet op de schroothoop eindigt?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F08%2Fimage-16.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F08%2Fimage-17.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Eigenwijze Italiaanse auto is betaalbare occasion
-
Max Verstappen houdt niet van deze circuits: ‘Daar horen geen F1-auto’s’
-
Eerste elektrische auto van Bentley loopt voorop, zegt het merk. Nou, op dit punt niet…
-
Ford overweegt met deze elektrische auto te stoppen: ‘De vraag is er gewoon niet’
-
Boris verbouwde een Volkswagen Karmann Ghia: “Sommigen haten deze auto”
-
Paniekerig van rijstrook wisselen om een route te volgen? Dankzij Polestar hoeft dat niet meer
-
Duitsland over op digitaal kentekenbewijs: Nederlanders kunnen al testen
-
Waarom de Yangwang U9 (nog) méér is dan alleen de snelste auto ter wereld
-
‘Elon, Elon!’ Juichende aandeelhouders Tesla keuren obscene beloning Elon Musk goed
-
De Volkswagen Golf GTI Clubsport Edition 50 kost bijna 100.000 euro! (als je hem aankleedt)
-
Goedkope Renault Twingo blijkt stiekem half Chinees
-
Grijp je portemonnee! Renault doet een Marie Kondo en verkoopt deel klassiekercollectie
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F07%2FStijn-Kuster1703-e1720450327879.jpg)