Nederlandse overheid biedt Lancia Beta Montecarlo aan
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F08%2Fimage-15.jpg)
Jaarlijks neemt de overheid om tal van redenen auto’s in beslag. Deze worden vervolgens verkocht door het Ministerie van Financiën. Hoewel veel auto’s niet echt de moeite waard zijn, duiken er soms pareltjes op in de showroom van Domeinen Roerende Zaken.
Ditmaal staat er een unieke Lancia Beta Montecarlo te koop. Via de site van de overheid kan je bieden op de auto’s. Bied je het hoogste bedrag dan kan je de auto ophalen. Dit bedrag is niet wat je uiteindelijk betaalt. Bovenop je bieding komt nog 15 procent ‘opgeld’.
De Lancia Beta Montecarlo
De Lancia Beta Montecarlo bij de overheid komt uit 1977 en heeft slechts 32.474 kilometer gereden volgens de teller. De mini-Ferrari heeft het ontwerp van een echte sportwagen, dit hebben we te danken aan ontwerper Paolo Martin, tekenaar bij Pininfarina. Naast dit supermodel tekende hij ook de legendarische Ferrari Modulo, de fraaie Fiat 130 Coupé en de opmerkelijke Rolls-Royce Camargue.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F08%2Fimage-16.jpg)
De Lancia Beta Montecarlo biedt ook leuke rijeigenschappen. Hoewel de 2,0-liter viercilinder met 120 pk niet echt zorgt voor spannende prestaties (0 naar 100 kilometer per uur in 9,3 seconden en een topsnelheid van 190 kilometer per uur), zorgt de achterwielaandrijving in combinatie met de middenmotor voor een leuke rijbeleving.
Op pad met de Italiaanse klassieker
Autovisie-hoofdredacteur Jaco Bijlsma nam de Lancia Beta Montecarlo voor de rubriek ‘Droomoccasion’ mee. Bekijk wat hij van de Italiaanse volbloed vindt in deze video:
Het exemplaar bij de overheid is een stuk minder strak dan de Italiaan uit de video. Bij de advertentie wordt vermeldt: “De plaatdelen van de carrosserie vertonen corrosie. Enkele plaatdelen zijn behoorlijk door de corrosie aangetast. In een eerder stadium is het voertuig al deels gereconditioneerd en overgespoten, plaatselijk is de inwerking door corrosie weer zichtbaar. Het dakpaneel verkeert in matige staat.” Een opknapbeurt is dus nodig, al ziet het interieur van de Lancia Beta Montecarlo er nog goed uit. Wie zorgt ervoor dat deze klassieker niet op de schroothoop eindigt?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F08%2Fimage-16.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F08%2Fimage-17.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lancia dood? Nee, dit is de nieuwe Ypsilon
-
Deze spectaculaire race-Lancia komt terug! En jij kunt hem kopen…
-
Zo raakte Lancia in een identiteitscrisis | Sjoerds Weetjes 356
-
Zo verbruik je in de file zo min mogelijk benzine en bespaar je geld
-
Gelekt: productieversie van de Renault 5 E-Tech vanuit elke hoek
-
Er ligt straks een Amerikaanse muscle car onder jouw kerstboom
-
Geen enkele auto is ooit hoger geklommen dan deze Porsche!
-
Opletten! In Amsterdam mag je vanaf morgen nog maar 30 km/h
-
Joel Beukers: ‘Ik heb liever al mijn auto’s zwart’
-
Morgan maakt ons blij met een (elektrische) dooie mus
-
Waarom de allerleukste elektrische auto per direct niet meer te koop is
-
Minder elektrische auto’s graag