Waarom de duurst mogelijke BMW enkel voor mensen met wansmaak is
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F04%2FBMW-M8-Cabrio-duur-opties-4.jpg)
Over smaak valt niet te twisten. Toch hebben wij het vermoeden weinigen het met ons oneens zullen zijn dat de duurst mogelijke BMW, de M8 Cabrio, er niet mooier op wordt als álle opties worden aangevinkt.
Zoals we eerder al bij Porsche deden, proberen we de duurst mogelijke BMW te configureren. Al blijkt dat lukraak alle dure opties aanvinken niet per se voor een beeldig eindresultaat zorgt.
BMW M8 Cabrio als basis
In het gamma van BMW vind je genoeg modellen die al een hoge basisprijs hebben. Zo begint de i7 bij bijna anderhalve ton, de nieuwe BMW XM bij een kleine 180 mille en de X6M zelfs bij zo’n 230.000 euro. Toch starten we met een ander model: de BMW M8 Cabrio. Hier betaal je minimaal 233.740 euro voor en dan moet het optievinken nog beginnen. En ja, de M4 3.0 CSL kost een meervoud daarvan, maar die rekenen we gezien zijn zeer gelimiteerde oplage niet mee.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F04%2FBMW-M8-Cabrio-duur-opties-1.png)
Nu kunnen we beginnen met opties aankruisen. Allereerst willen we een nieuw, duurder kleurtje op onze BMW M8 Cabrio. Voor ruim vier mille wordt de wagen voor ons in Frozen Tanzanite Blau Metallic gespoten. Voor een setje 20-inch multispaakvelgen moet nog eens ruim 2.500 euro worden betaald.
Meer dan 10.000 euro voor een smaakgevoelig interieur
Het gortig aanstrepen van de duurste opties gaat door. Toch wordt de BMW M8 daar niet per se mooier op. Zo moet het zilvereffect in het stoffen kap je ding zijn, maar nog smaakgevoeliger is het BMW Individual-interieur. Een niet misselijke 10.569 euro moet worden betaald voor een wit-bruin of wit-blauw interieur. Ieder z’n ding, maar wellicht niet de beste combinatie met de lakkleur.
We kleden de BMW M8 verder aan met een M Driver’s Pack à la 2.800 euro, waarmee de topsnelheid wordt verhoogd tot 305 kilometer per uur. Nog duurder is de M Competition Package van bijna 20.000 euro, waarbij je vooral betaalt voor de sportuitlaat. Verder krikken de kuipstoelen van carbon (6.405 euro), het carbon exterieurpakket (5.765 euro) en de carbon-keramische remmen (10.035 euro) de prijs nog flink op.
60.000 euro aan opties op de BMW M8 Cabrio
In totaal weten we voor zo’n 60.000 euro aan opties aan te vinken. De totaalprijs komt uit op ruim 295.000 euro. Keurig onder de drie ton gebleven dus. Begrijp ons overigens niet verkeerd, de M8 is zeker geen lelijke auto en kan er, als de juiste opties aangevinkt worden, prachtig uitzien. Maar álle opties aanvinken, dus het zilvergrijze dak, het peperdure wit-blauwe of wit-bruine interieur én de prijzige Indiviual-lak, maakt de BMW M8 Cabrio er niet mooier op. Het is overigens niet de eerste keer dat we los zijn gegaan in de configurator van een autofabrikant. Eerder wisten we een Land Rover te creëren die meer kost dan een Bentley Bentayga.
Lees ook:
Ook interessant
-
Gaat de BMW Z4 Coupé toch wel in productie?
-
BMW toont gloednieuwe Z4 Coupé, maar er zit een addertje onder het gras
-
Waarom Europese klassiekers uit de VS van die lelijke, zwarte bumpers hebben
-
Gelekt! De elektrische BMW i5 ziet er… euhm… heel normaal uit
-
BMW ziet absurde toename in winst en jij kunt mee profiteren
-
Onderzoek: ‘BMW-rijders zijn psychopaten’
-
BMW XM: de overtreffende trap van de zwaarste en krachtigste BMW
-
Waarom BMW twee verschillende logo’s op zijn auto’s voert | Sjoerds Weetjes 342
-
Waarom deze klassieke lelijkerd bijna 350.000 euro kost
-
Je raadt nooit waarom Bob Marley in een BMW reed
-
Waarom de monsterlijke BMW XM in Nederland een succes wordt
-
Deze occasion wil je: BMW M3 Coupé (E36), ‘de beste allrounder’