Autovisie
Autovisie Nieuws 9 sep 2016
Leestijd: 1 minuut

Karma Revero: Goh, en wie hebben we daar weer?

‘Hallo, daar zijn we weer!’ De Fisker Karma begint zo langzamerhand de Jan des Bouvrie van de autowereld te worden (voor jongere lezers: vraag je ouders naar die Glamourland-verwijzing). Het model duikt aan alle kanten opnieuw op, nu als Karma Revero.

In de Verenigde Staten heeft de Fisker Karma als VLF Destino zijn groene genen te grabbel gegooid. Het apparaat is geen elektrische auto meer, maar een Amerikaanse muscle car met een Corvette-V8. De Chinese Karma Revero daarentegen – de Wanxiang Group heeft in 2014 het grootste deel van Fisker Automotive overgenomen – blijft dicht bij de bron. Zo dicht bij de bron zelfs dat er ten opzichte van de originele Karma weinig is veranderd.

General Motors

Aan het fraaie ontwerp van Henrik Fisker is begrijpelijkerwijs niet gesleuteld en ook onderhuids bleef veel bij hetzelfde. Voor de aandrijving zorgen nog steeds twee elektromotoren (gezamelijk goed voor 204 pk), die nu hun stroom krijgen van een 21,4 kWh accupakket (was 20,4 kWh). Als generator fungeert, net als voorheen, een 260 pk sterke viercilinder turbobenzinemotor uit de rekken van General Motors.

Niet goedkoop

De belangrijkste wijziging vinden we in het interieur van de Revero. Daar huist nu een beter infotainmentsysteem, dat onder meer Apple CarPlay en Android Auto ondersteunt. Hoewel, de belangrijkste wijziging is waarschijnlijk de prijs. Want de Karma Revero gaat in de Verenigde Staten 130.000 dollar kosten. En daarmee is hij 23.000 dollar duurder dan de originele Fisker Karma. Naar Europa komt de Revero voorlopig niet.

LEES OOK: FISKER VS ASTON MARTIN – LAAT HET MODDERGOOIEN BEGINNEN

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.