Hoe nijdig klinkt de nieuwe TVR? Nou, zo!
Gevoel voor drama hebben ze wel bij TVR. De Cerbera die dienst doet als testmule voor de motor en transmissie van TVR’s comeback wordt door de firma ‘Black Hound’ genoemd. En geloof ons, blaffende honden bijten in dit geval wel.
Want niet alleen klinkt de minimaal 450 pk leverende achtcilinder van Cosworth als een drilboor die net een flinke lijn speed heeft gesnoven, ook zal hij absoluut geen moeite hebben om de ongeveer 1200 kg wegende nieuwe TVR achterwaarts de hemelpoort door te smijten.
Bullenbijter
De wagen moet zijn reputatie als ‘bullenbijter van Blackpool’ – vooruit, het hoofdkwartier staat nu in Guildford – immers wel waarmaken. De uitzinnig gestileerde Britse sportwagen (LEES OOK: EERSTE JAARPRODUCTIE HERBOREN TVR AL UITVERKOCHT
In ieder geval is het bemoedigend om te zien dat er daadwerkelijk… euhm… gewerkt wordt aan de volgende TVR. De firma heeft sinds eind jaren veertig vaker in zwaar weer gezeten, maar overleefde 2006 helaas niet. Sinds 2014 wordt er weer gewerkt aan een nieuwe auto.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zo kwam Volkswagen op het idee voor een nieuwe Kever | Sjoerds Weetjes 396
-
Review Mercedes-Benz CLE Cabriolet: de beste in zijn klasse?
-
De Skoda Kodiaq is zó ruim dat je erin kunt verdwalen
-
Uw Garage: Eriks MG ZR 160 moet snel zijn, maar vooral opvallen
-
Waarom de Lotus Exige niet voor egoïsten is | Sjoerds Weetjes 395
-
Eerste test met Porsche Taycan Turbo GT gaat niet zoals gepland
-
Zo beëindigde Rolls-Royce plots het verbod op deze deuren | Sjoerds Weetjes 394
-
Nieuwe Porsche Taycan is nóg beter, toch is er één reden om de EV niet te kopen
-
Offroaden met een voorwielaandrijver: Jeep Avenger e-Hybrid
-
Branko’s NSU stond 10 jaar stil, toch reed hij met caravan naar Kroatië
-
Deze Toyota is exclusiever dan een Ferrari | Sjoerds Weetjes 393
-
Duurtest Renault Megane: alle plus- en minpunten