Autovisie vlog: eerste testnotities hot lap Porsche 718 Cayman
Na de Porsche Boxster is nu ook de Cayman voorzien van de ‘718’ typeaanduiding, en ontdaan van zijn natuurlijk ademende zescilinder boxermotoren. Op de Sturup raceway in Zweden testte redacteur Dries van den Elzen of het vernieuwde onderstel het gemis van de huilende zescilinders doet vergeten.
Ook de dichte Porsche met midscheeps geplaatste motor, kreeg viercilinder turbo’s met meer vermogen en een lager brandstofverbruik. Tevens werd het uiterlijk aangescherpt en zou het onderstel beter dan ooit zijn. Voorts is de Cayman voortaan iets goedkoper dan de Boxster, terwijl dat vroeger andersom was. Reken op circa 65.000 euro voor een 300 pk Cayman met 2.0 turbo, en 80 mille voor een 350 pk S met 2.5 liter viercilinder turboboxer. Maar is de Cayman dat geld nog wel waard?
Hot lap Porsche 718 Cayman
Lees ook:
Ook interessant
-
Review Mercedes-Benz CLE Cabrio: de beste in zijn klasse?
-
De Skoda Kodiaq is zó ruim dat je erin kunt verdwalen
-
Uw Garage: Eriks MG ZR 160 moet snel zijn, maar vooral opvallen
-
Waarom de Lotus Exige niet voor egoïsten is | Sjoerds Weetjes 395
-
Eerste test met Porsche Taycan Turbo GT gaat niet zoals gepland
-
Zo beëindigde Rolls-Royce plots het verbod op deze deuren | Sjoerds Weetjes 394
-
Nieuwe Porsche Taycan is nóg beter, toch is er één reden om de EV niet te kopen
-
Offroaden met een voorwielaandrijver: Jeep Avenger e-Hybrid
-
Branko’s NSU stond 10 jaar stil, toch reed hij met caravan naar Kroatië
-
Deze Toyota is exclusiever dan een Ferrari | Sjoerds Weetjes 393
-
Duurtest Renault Megane: alle plus- en minpunten
-
De nieuwe Mercedes-AMG G 63 is nu een hybride