Renault Sport wacht nog even met Zoe RS, maar hij komt zeker
Renault Sport komt zeker met een RS-uitmonstering van de elektrische Zoe. Een prototype bestaat en draait al warm. Echter, de techneuten wachten op een accupakket met een grotere capaciteit, want wie vol gas met de elektrische hot hatch rijdt, heeft binnen een mum van tijd zijn accu’s leeggereden.
Testbaan
Op de testbaan van Renault stond de Zoe RS na veertien minuten met een lege batterij, verklapt een medewerkers van de fabrikant aan het Engelse automagazine AutoCar. Het accupakket is het enige struikelblok voor de Zoe RS. Wanneer er een batterij in komt te hangen met een grotere capaciteit, krijgt het project zeker groen licht. Volgens de mannen van RS komt er voor de Zoe ook daadwerkelijk een groter accupakket beschikbaar. Naar verluidt zou de Zoe later dit jaar over een nieuwe batterij gaan beschikken.
LEES OOK: NORDSCHLEIFE-BOCHT SLOOPT MENIG RENAULT MEGANE RS
Waardig lid
Renault Sport ziet de Zoe RS als een waardig lid van de RS-familie. Het prototype toont aan dat de snelle versie vlot accelereert en een goede balans heeft ondanks het gewicht van het accupakket. het onderstel zou aangepaste componenten van de Clio RS krijgen. Het project ligt momenteel stil, maar is volgens de bronnen van AutoCar zeker niet afgeschoten.
Lees ook:
Ook interessant
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste