Dit is de ideale houding achter het stuur
Om het uiterste uit je auto te halen is een goede zitpositie belangrijker dan je misschien zou denken. Porsche legt je in deze video uit wat de perfecte houding is achter het stuur.
Nee, niet onderuitgezakt, een beetje naar rechts leunend, met een hand op de pook en de andere hand midden op het stuur. In de zitpositie die Porsche hier laat zien zit je misschien wat minder ontspannen, je hebt wel de volledige controle over de auto. Belangrijk is dat je genoeg bewegingsvrijheid hebt voor je armen, zodat je met een stuurbeweging niet je stuur los hoeft te laten.
Beter zitten = beter rijden
Zet de stoel zo dat je net niet je been hoeft te strekken om de pedalen te bedienen. Ook je stuur moet zo ingesteld staan dat je niet je armen hoeft te strekken. Een hoek van negentig graden is overdreven, maar een hoek van zo’n zestig tot zeventig graden is niet verkeerd. Het belangrijkste is dat je de knieën niet raakt bij een stevige stuurbeweging. Ook moet je het sturen verdelen over de twee armen: een duwt en een trekt. Voor je gevoel kan het stuur dan hoger staan dan je misschien gewend bent. Toch kun je zo vaak ook beter je tellers zien.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zo kwam Volkswagen op het idee voor een nieuwe Kever | Sjoerds Weetjes 396
-
Review Mercedes-Benz CLE Cabriolet: de beste in zijn klasse?
-
De Skoda Kodiaq is zó ruim dat je erin kunt verdwalen
-
Uw Garage: Eriks MG ZR 160 moet snel zijn, maar vooral opvallen
-
Waarom de Lotus Exige niet voor egoïsten is | Sjoerds Weetjes 395
-
Eerste test met Porsche Taycan Turbo GT gaat niet zoals gepland
-
Zo beëindigde Rolls-Royce plots het verbod op deze deuren | Sjoerds Weetjes 394
-
Nieuwe Porsche Taycan is nóg beter, toch is er één reden om de EV niet te kopen
-
Offroaden met een voorwielaandrijver: Jeep Avenger e-Hybrid
-
Branko’s NSU stond 10 jaar stil, toch reed hij met caravan naar Kroatië
-
Deze Toyota is exclusiever dan een Ferrari | Sjoerds Weetjes 393
-
Duurtest Renault Megane: alle plus- en minpunten