Bugatti Chiron-koper heeft gemiddeld 42 auto’s
Ondanks dat de oplage van de Chiron op een hoger niveau dan de Veyron ligt, verwacht Bugatti minder moeite te hebben om de complete oplage te verkopen. En dat terwijl de hypercarbouwer ervan uit gaat dat de Chiron veel nieuwe klanten aanspreekt.
Met een verkoopvolume van 500 stuks ligt de oplage van de Chiron precies 50 eenheden boven die van de Veyron. Maar dat aantal zal door Bugatti in een tijdsbestek van 8 jaar worden geproduceerd, terwijl Bugatti tien jaar nodig had om alle Veyrons te vervaardigen. Door het hogere verkoopvolume, de hogere verkoopprijs en de kortere productietijd moet het gehele hypercarproject van de Franse sportwagenbouwer rendabeler zijn dan in de Veyron-tijd, zo legt Bugatti’s topman Wolfgang Dürheimer aan Autovisie uit.
“Eén klant heeft zelfs alle zes Legends, een speciale reeks van zesmaal drie exemplaren”
Dürheimer rekent op veel nieuwe klanten. Hij verwacht zelfs dat de helft van alle Chirons gekocht gaat worden door personen die momenteel nog geen Bugatti hebben. Dat de sportwagenfabrikant 450 Veyrons heeft gebouwd, wil niet zeggen dat het bedrijf ook 450 Bugatti-klanten hebben. De complete oplage van de Veyron is verkocht aan slechts 320 personen. “Liefst zestig personen bezitten er meerdere. Eén klant heeft zelfs alle zes Legends, een speciale reeks van zesmaal drie exemplaren”, legt Dr. Stefan Brungs, Member of Board voor Sales, Marketing en Customer Service, uit. Maar hoe bijzonder is dat als je weet dat de Bugatti-klant gemiddeld 42 auto’s bezit!
LEES OOK: BUGATTI CHIRON KOPEN? HIER ALVAST WAT KLEUREN TER INSPIRATIE
De orderboeken voor de Chiron laten zich inmiddels vullen. Op het moment dat Bugatti in het Intercontinental Hotel in Genève eind februari het doek van de hypercar trok, had het al 170 orders genoteerd, waarvan meerdere uit Nederland. In augustus start de bouw van de allereerste Chiron. Na een productietijd van drie maanden wordt dan deze herfst de eerste koper gelukkig gemaakt. Wie al een Veyron bezit, komt als een van de eersten aan de beurt. Vandaar dat nu al enkele Chiron-kopers in allerijl er een Veyron bij kopen. Kosten van dik één tot twee miljoen bóvenop het prijskaartje van dik drie miljoen euro. Let wel, op een ‘kale’ Chiron. Normaliter bestelt de koper nog voor 200.000 euro aan opties…
Bugatti Veyron
Bugatti Veyron Grand Sport
Bugatti Veyron Super Sport
Bugatti Grand Sport Vitesse
Lees ook:
Ook interessant
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
Hongqi komt met betaalbare Bentley-kloon (naar Nederland?)
-
Is deze Kia K4 de voorbode van de nieuwe Ceed?
-
Nieuwe Porsche Cayenne GTS: niet de sterkste, wel de duurste
-
Nieuwe versie van Audi A3 gaat strijd aan met de crossover
-
Nieuwe Tesla-versie Full Self-Driving toont zeer gevaarlijk rijgedrag
-
Tweede Kamer wil onderzoek: bespioneren Chinese auto’s ons?
-
Autorijden duur? Tijdens je vakantie ben je veel minder kwijt